It was a fabulous night for me and husband as we have the opportunity to feel how it's like to be among the high standard people in Hai-O. Very the merry!
Malas I nak citer banyak banyak.. cuma na share some pictures with u guys!
Wednesday, March 31, 2010
Friday, March 5, 2010
INTERESTED?
Yeah you heard me!
For those who interested in doing business,
DON'T HESITATE TO CALL ME
012-2783769
to book your appointment now!
Monday to Sunday
Bermula 8pm onwards.
I'll show u how! Nak jadi kaya ada jalannya..ada caranya!
Tak rugi pun jumpa,
no obligations at all!
Silap2 ada yang dapat ter-pergi ke...
SWITZERLAND FOR FREE!!!
I tak makan orang..
Boleh mengeratkan silaturahim.. dari tak kenal, jadi kenal.. yang kenal, lagi rapatlah kita kannn
10% Luck, 90% HARDWORK!
"You're so lucky dapat 5 figure.. you're so lucky your business turn out very well.. you're so lucky ramai nak masuk dengan you"
Alhamdullilah kejayaan saya perolehi hari ini BUKAN atas dasar NASIB, or LUCK. Semua ini bergantung pada HARDWORK. Yes! There is no such a thing " goyang kaki dapat duit, or ditakdirkan dapat duit banyak, " Semua ni bergantung pada your effort!! How bad you want it to be, you decide! How much income you nak, you yang buat! Takda sesiapa pun!
TAPI! Our hardwork tak la sesusah kena redah jam, work extra hours daily 8 hours a day! Kerja ini sangat MUDAH, cuma perlukan banyak2 KESABARAN. So kalau nak income 5 ANGKA kalau makan gaji kena tunggu at least 5-10 tahun, TAPI dalam bisnes ini hanya perlu buat TIAP2 hari luangkan sekurang2nya 2 JAM je sehari. MUDAHKAN??
Kadang2 some prospects tanya saya,
"Oooo biznes ni kena rajin, bila rajin baru la dapat"
Well YES, mana de kerja x perlu rajin. Unless you makan gaji ler. Tapi makan gaji kalau super rajin pun gaji kita tetap SAMA. Sebab tu some people masa baru-baru masuk kerja semangat bukan main, tapi bila pegang income 2k-3k sebulan dah tau tak cukup, then baru lah terasa x semangat buat kerja. Tiap hari buat benda sama. Boring. Income tetap macam tu, tak de naik turun. Kalau ada pun increment... berapa percent??? tepuk dada tanya income lah ;)
Allah tidak akan mengubah nasib seseorang itu jika dia sendiri tidak mengubahnya.
Ingat! Kadang2 kita doa "ya Allah ya Tuhan ku, murahkan lah rezeki ku..."
Kalau kita tak buat apa2 macam mana Allah nak murahkan rezeki kita? kadang-kadang perasaan kita terdorong untuk buat biznes, or peluang perniagaan diberikan oleh rakan kita. Tapi bila peluang datang, kita tolak bulat-bulat sebab kita nak jalan yang mudah je. Kalau makan gaji jangan harap nak tunggu duit turun dari langit.
Rasa-rasa gaji 2k boleh ke naik sekelip mata terus jadi 10k? Kot-kot la next month boss bagi title manager (padehal baru je keje). Kerja 5 tahun pun tak dapat lah ye. Gigit jari je.
Di mana kah anda berada sekarang? Masih berada di comfort zone? Selesa dengan kehidupan sehari-harian? Day in day out. Masuk kerja pukul 8.00am-5pm. 365 hari. Everyday.
Buat biznes tak lama, 1-2 tahun sahaja, tapi keuntungan dia ibarat bekerja berpuluh-puluh tahun. Kita masih MUDA, anak masih kecil lagi or ada yang masih single. Jangan bila anak dah besar.. belasan remaja time tu la kita sibuk nak cari income. Masa ni lah kita sepatutnya berada di sisi mereka.
Saving dah ada? Rumah selesa? Funding untuk belajar anak?
THINK OF IT!
Monday, February 22, 2010
Pelan Pemasaran Hai-O
BAGAIMANA SISTEM INI BERFUNGSI?
Bisnes ini mudah sahaja. Anda cuma perlu membeli atau menjual 10 barang sahaja dan mencari rakan niaga seramai 3 atau 4 orang sahaja sekali dalam seumur hidup anda. Tidak seperti sistem-sistem MLM yang sebelum ini. Lagipun kita hanya perlu menjual maksimum 10 barang sahaja.
Sistem ini berfungsi pada dasarnya seperti kebanyakan sistem MLM yang terdahulu. Cuma strategi adalah sedikit berbeza. Level bermula dari bawah adalah seperti berikut;
LEVEL 1 - PENGEDAR (D1)
LEVEL 2 - PENGEDAR (D2)
LEVEL 3 - PENGEDAR (D3)
LEVEL 4 - PENGEDAR (D4)
LEVEL 5 - PENGEDAR (D5)
LEVEL 6 - PENGEDAR (D6)
LEVEL 7 - SALES MANAGER (SM)
LEVEL 8 - SENIOR SALES MANAGER (SSM)
LEVEL 9 - DIAMOND SALES MANAGER (DSM)
LEVEL 10 - DOUBLE DIAMOND MANAGER (DDM)
LEVEL 11 - CROWN DIAMOND MANAGER (CDM)
Berapa pula modal yang diperlukan untuk menyertainya?
Modal yang perlu adalah sebanyak RM 20,800 dan RM30 yuran keahlian. Banyak bukan? Tapi adakah berbaloi kita mengambil risiko dengan wang yang sebegini banyak dan bagaimana kalau kita tidak ada wang sebanyak itu sebagai modal?
Kebanyakan orang mengambil pinjaman kewangan sebagai permulaan modal. Kebanyakannya pinjaman sebanyak RM 23,000 untuk tempoh 15 tahun adalah sebanyak RM 250 sebulan. Adakah kita dapat membayar atau menanggung pinjaman ini?
Jangan risau, ada caranya. Terlebih dahulu kita melihat bonus untuk setiap level.
Kiraan bonus untuk setiap level ( bermula dengan pangkat SM - Sales Manager)
LEVEL 7 - SALES MANAGER (SM)
Bonus RM4,600 akan diberikan bersama 10 barangan untuk jualan atau kegunaan sendiri. Barangan jualan ini merupakan penapis air Bioaura atau baju kecantikan wanita Premium Beautiful yang berteknologi tinggi yang berharga lebih RM2000 dipasaran. Tahukah anda, dengan mendapat bonus RM4,600 anda telah berjaya membayar ansuran bulan pinjaman anda sebanyak 18 bulan!
LEVEL 8 - SENIOR SALES MANAGER (SSM)
Untuk mencapai level ini, anda hanya perlukan 2 orang downline sahaja. Bonus RM1,800 minimum akan diberikan. Anda akan dapat membayar ansuran bulanan pinjaman sebanyak 7 bulan! Sekarang total 25 bulan telah anda langsaikan untuk ansuran pinjaman anda.
LEVEL 9 - DIAMOND SALES MANAGER (DSM)
Untuk mencapai level ini, anda perlukan 4 downline dengan 2 downline anda masing-masing mempunyai 2 lagi downline. Bonus yang akan anda dapat ialah sebanyak RM6,500 minimum. Dengan RM6,500 anda dapat melangsaikan ansuran bulanan anda sebanyak 26 bulan. Sekarang total 51 bulan iaitu 4 tahun ansuran bulanan untuk pinjaman telah anda selesaikan dalam tempoh 6 bulan (tempoh purata yang diperlukan untuk capai ketahap ini). Tahukah anda, anda akan mula mendapat pendapatan bulanan minima RM5000 sebulan jika anda mencapai tahap ini. Itu belum lagi dikira keuntungan jualan 10 barangan yang anda beli semasa mula mendaftar!
LEVEL 10 - DOUBLE DIAMOND MANAGER (DDM)
Pada peringkat level tertinggi ini, anda akan mula mendapat pulangan minima RM30,000 sebulan. Kebanyakan tempoh masa yang diambil untuk mencapai peringkat ini ialah dalam masa 1 setengah tahun.
LEVEL 11 - CROWN DIAMOND MANAGER (CDM)
Pada peringkat level tertinggi ini, anda akan mula mendapat pulangan minima RM50,000 sebulan. Kebanyakan tempoh masa yang diambil untuk mencapai peringkat ini ialah dalam masa 2 tahun. Tahukah anda, ada yang berjaya mencapai peringkat ini kurang dari 2 tahun?
Makluman secara ringkas diberikan pada jadual dibawah;

BONUS-BONUS SAMPINGAN
Tahukah anda selain dari keuntungan yang diterangkan di atas, ahli juga boleh mendapat bonus-bonus sampingan. Tetapi saya tidak menerangkan dengan lebih terperinci disebabkan bonus yang diberikan seiringan dengan pencapaian level.
Ganjaran bonus adalah seperti di bawah;
1. Untung Runcit 10% ~ 20%
2. Bonus Prestasi 3% ~41%
3. Bonus Pembangunan SM 15%
4. Bonus Projek Wawasan 3%
5. Bonus Tabung Kereta 3%
6. Insentif Pelancongan
7. Malam Penganugerahan
IMPLIKASI KEWANGAN
Di bawah ini diberi jadual yang mudah untuk mengira implikasi kewangan untuk 3 bulan pertama. Kita andaikan gaji pokok anda sebanyak RM1300 sahaja dan potongan RM300 sebulan oleh bank.
Bisnes ini mudah sahaja. Anda cuma perlu membeli atau menjual 10 barang sahaja dan mencari rakan niaga seramai 3 atau 4 orang sahaja sekali dalam seumur hidup anda. Tidak seperti sistem-sistem MLM yang sebelum ini. Lagipun kita hanya perlu menjual maksimum 10 barang sahaja.
Sistem ini berfungsi pada dasarnya seperti kebanyakan sistem MLM yang terdahulu. Cuma strategi adalah sedikit berbeza. Level bermula dari bawah adalah seperti berikut;
LEVEL 1 - PENGEDAR (D1)
LEVEL 2 - PENGEDAR (D2)
LEVEL 3 - PENGEDAR (D3)
LEVEL 4 - PENGEDAR (D4)
LEVEL 5 - PENGEDAR (D5)
LEVEL 6 - PENGEDAR (D6)
LEVEL 7 - SALES MANAGER (SM)
LEVEL 8 - SENIOR SALES MANAGER (SSM)
LEVEL 9 - DIAMOND SALES MANAGER (DSM)
LEVEL 10 - DOUBLE DIAMOND MANAGER (DDM)
LEVEL 11 - CROWN DIAMOND MANAGER (CDM)
Berapa pula modal yang diperlukan untuk menyertainya?
Modal yang perlu adalah sebanyak RM 20,800 dan RM30 yuran keahlian. Banyak bukan? Tapi adakah berbaloi kita mengambil risiko dengan wang yang sebegini banyak dan bagaimana kalau kita tidak ada wang sebanyak itu sebagai modal?
Kebanyakan orang mengambil pinjaman kewangan sebagai permulaan modal. Kebanyakannya pinjaman sebanyak RM 23,000 untuk tempoh 15 tahun adalah sebanyak RM 250 sebulan. Adakah kita dapat membayar atau menanggung pinjaman ini?
Jangan risau, ada caranya. Terlebih dahulu kita melihat bonus untuk setiap level.
Kiraan bonus untuk setiap level ( bermula dengan pangkat SM - Sales Manager)
LEVEL 7 - SALES MANAGER (SM)
Bonus RM4,600 akan diberikan bersama 10 barangan untuk jualan atau kegunaan sendiri. Barangan jualan ini merupakan penapis air Bioaura atau baju kecantikan wanita Premium Beautiful yang berteknologi tinggi yang berharga lebih RM2000 dipasaran. Tahukah anda, dengan mendapat bonus RM4,600 anda telah berjaya membayar ansuran bulan pinjaman anda sebanyak 18 bulan!
LEVEL 8 - SENIOR SALES MANAGER (SSM)
Untuk mencapai level ini, anda hanya perlukan 2 orang downline sahaja. Bonus RM1,800 minimum akan diberikan. Anda akan dapat membayar ansuran bulanan pinjaman sebanyak 7 bulan! Sekarang total 25 bulan telah anda langsaikan untuk ansuran pinjaman anda.
LEVEL 9 - DIAMOND SALES MANAGER (DSM)
Untuk mencapai level ini, anda perlukan 4 downline dengan 2 downline anda masing-masing mempunyai 2 lagi downline. Bonus yang akan anda dapat ialah sebanyak RM6,500 minimum. Dengan RM6,500 anda dapat melangsaikan ansuran bulanan anda sebanyak 26 bulan. Sekarang total 51 bulan iaitu 4 tahun ansuran bulanan untuk pinjaman telah anda selesaikan dalam tempoh 6 bulan (tempoh purata yang diperlukan untuk capai ketahap ini). Tahukah anda, anda akan mula mendapat pendapatan bulanan minima RM5000 sebulan jika anda mencapai tahap ini. Itu belum lagi dikira keuntungan jualan 10 barangan yang anda beli semasa mula mendaftar!
LEVEL 10 - DOUBLE DIAMOND MANAGER (DDM)
Pada peringkat level tertinggi ini, anda akan mula mendapat pulangan minima RM30,000 sebulan. Kebanyakan tempoh masa yang diambil untuk mencapai peringkat ini ialah dalam masa 1 setengah tahun.
LEVEL 11 - CROWN DIAMOND MANAGER (CDM)
Pada peringkat level tertinggi ini, anda akan mula mendapat pulangan minima RM50,000 sebulan. Kebanyakan tempoh masa yang diambil untuk mencapai peringkat ini ialah dalam masa 2 tahun. Tahukah anda, ada yang berjaya mencapai peringkat ini kurang dari 2 tahun?
Makluman secara ringkas diberikan pada jadual dibawah;
Level bersama point value (PV) dan bonus value (BV) diberikan pada jadual dibawah.

Tahukah anda selain dari keuntungan yang diterangkan di atas, ahli juga boleh mendapat bonus-bonus sampingan. Tetapi saya tidak menerangkan dengan lebih terperinci disebabkan bonus yang diberikan seiringan dengan pencapaian level.
Ganjaran bonus adalah seperti di bawah;
1. Untung Runcit 10% ~ 20%
2. Bonus Prestasi 3% ~41%
3. Bonus Pembangunan SM 15%
4. Bonus Projek Wawasan 3%
5. Bonus Tabung Kereta 3%
6. Insentif Pelancongan
7. Malam Penganugerahan
IMPLIKASI KEWANGAN
Di bawah ini diberi jadual yang mudah untuk mengira implikasi kewangan untuk 3 bulan pertama. Kita andaikan gaji pokok anda sebanyak RM1300 sahaja dan potongan RM300 sebulan oleh bank.
Jadual di atas diandaikan jika anda berjaya mencapai 3 peringkat level dalam masa 3 bulan. Anda juga boleh menyelesaikan masalah anda untuk membayar ansuran bulanan pinjaman dengan menjual hanya 3 produk anda. Produk anda (contohnya Bio Aura) berharga RM2080 dijual dengan ansuran bulan RM100 sahaja untuk 3 pembeli. Jumlah pendapatan anda RM300 cukup untuk menampung ansuran bulanan anda.
Mudah atau masih belum jelas? Hubungi saya tanpa ragu-ragu untuk keterangan lanjut.
Berubahlah dengan Hai-O Marketing
Pernahkah anda terbayang ingin berhenti kerja disebabkan tidak tahan dengan stress kerja? Bos yang cerewet? Beban kerja yang banyak? Setiap hari kerja semakin bertambah? Kerja yang berjauhan dengan isteri dan anak-anak? Hutang yg tidak selesai?
Anda juga ingin hidup yang senang? Ataupun ingin menjadi bos? Selalu sangat bertukar tempat kerja? Sampai bila? Macam mana dgn hidup kita lagi 20 tahun? Anda mahu mengubah hidup anda bukan?
Jika hendak mencapai matlamat tersebut, hanya satu program Multi Level Marketing sahaja satu program yang memberi peluang sama rata kepada ahli-ahlinya untuk berjaya. Kerani sekolah, pembantu am, cikgu-cikgu (golongan yg paling ramai berjaya) dan juga pekerja swasta dan kerajaan yg lain telah berjaya mendapat pendapatan dengan angka 5 sebulan! Tidak percaya?
Kaedah bisnes ini mudah sahaja. Sekali sahaja dalam seumur hidup anda, anda cuma perlu membeli atau menjual 10 barang dan mencari rakan kongsi seramai 3 atau 4 orang sahaja!
Bekerjasama dengan Kerajaan (MARA)
Listed on First Board of Bursa Malaysia
Penaja Utama Malaysian Star Idol
- 1 Papan iklan di Jalan Keluar Tol Damansara
- 1 Papan iklan di Pusat Bandar Raya Kuala Lumpur
• Direct Sales Licence
• PDA (Petroleum Development Act) Licence
• GMP (Good Manufacturing Practice) Licence
• ISO 9001
• Most Established Company by “Today” Direct Sales Magazine
• Top Sales Award of Beijing Te Zhi Bai Feng Wan
• Excellent Performance by RHB Insurance Bhd
• Superbrand
• The Malaysia Book of Record
• Golden Bull Award
• Enterprise 50
Anda juga ingin hidup yang senang? Ataupun ingin menjadi bos? Selalu sangat bertukar tempat kerja? Sampai bila? Macam mana dgn hidup kita lagi 20 tahun? Anda mahu mengubah hidup anda bukan?
Jika hendak mencapai matlamat tersebut, hanya satu program Multi Level Marketing sahaja satu program yang memberi peluang sama rata kepada ahli-ahlinya untuk berjaya. Kerani sekolah, pembantu am, cikgu-cikgu (golongan yg paling ramai berjaya) dan juga pekerja swasta dan kerajaan yg lain telah berjaya mendapat pendapatan dengan angka 5 sebulan! Tidak percaya?
Kaedah bisnes ini mudah sahaja. Sekali sahaja dalam seumur hidup anda, anda cuma perlu membeli atau menjual 10 barang dan mencari rakan kongsi seramai 3 atau 4 orang sahaja!
Bertapak di Malaysia selama lebih dari 30 Tahun.
Bekerjasama dengan Kerajaan (MARA)
Listed on First Board of Bursa Malaysia
Penaja Bersama JomHeboh 2007
Penaja Utama Malaysian Star Idol
Papan Iklan di:-
- 12 Papan iklan di Lebuh Raya Utara-Selatan
- 1 Papan iklan di Jalan Keluar Tol Damansara
- 1 Papan iklan di Pusat Bandar Raya Kuala Lumpur
~Recognition~
• Direct Sales Licence
• PDA (Petroleum Development Act) Licence
• GMP (Good Manufacturing Practice) Licence
• ISO 9001
• Halal
• Member of DSAM (Direct Selling Association of Malaysia)
~Awards~
• Most Professional Company by “Today” Direct Sales Magazine
• Most Established Company by “Today” Direct Sales Magazine
• Top Sales Award of Beijing Te Zhi Bai Feng Wan
• Excellent Performance by RHB Insurance Bhd
• Superbrand
• The Malaysia Book of Record
• Golden Bull Award
• Enterprise 50
Laman web rasmi :
Tuesday, February 2, 2010
Kejayaan awal ku dalam Hai-O
Alhamdulillah sudah masuk 3 bulan perjuangan ku dalam Hai-O Marketing.. sudah mula menampakkan hasil. Keselesaan dalam shopping, dalam pembayaran bill bulanan, dan paling ketara ada duit untuk pembayaran PTPTN ku yang tertunggak. Sebab apa? Sebab takut berjaya dapat tiket ke oversea tapi sangkut kat airport.. Blacklisted. Maluuu!
Itulah.. nampaknya ini pilihan perniagaanku yang paling tepat setakat ini.. Pengalaman pernah kecundang dalam MLM yang lain mungkin itu yang menguatkan hatiku untuk tidak kecundang lagi dan menyalahkan takdir semata.
Antara hasil yang ketara berjaya ku beli dgn hasil Hai-O ni ialah Induction cooker yang harganya 3 ribu lebih. Tambahan lagi microwave oven yang juga 3 ribu lebih. Dulu kalau lalu after bayar kt carefour ker, tesco ker, salesman panggil, lari jauh jauh.. tengok pun dari jauh jer.. Yelah, no money no talk. Kali ni kita yang pegi approach! Bestt!
Next month nak beli set sofa baru pulak cadangnya.. Hubby pulak dah booking awal-awal vacation ke Singapore.. Nak tengok Universal Studio katanya.. Alhamdullilah berkat dengan kepimpinan upline yang bagus dan stokis B32 Batu Caves yang sediakan kelas untuk menambah ilmu tiap-tiap minggu. Yang paling penting keinginan diri sendiri untuk berubah dan menuju kejayaan.
Sehingga ketemu lagi!
Itulah.. nampaknya ini pilihan perniagaanku yang paling tepat setakat ini.. Pengalaman pernah kecundang dalam MLM yang lain mungkin itu yang menguatkan hatiku untuk tidak kecundang lagi dan menyalahkan takdir semata.
Antara hasil yang ketara berjaya ku beli dgn hasil Hai-O ni ialah Induction cooker yang harganya 3 ribu lebih. Tambahan lagi microwave oven yang juga 3 ribu lebih. Dulu kalau lalu after bayar kt carefour ker, tesco ker, salesman panggil, lari jauh jauh.. tengok pun dari jauh jer.. Yelah, no money no talk. Kali ni kita yang pegi approach! Bestt!
Next month nak beli set sofa baru pulak cadangnya.. Hubby pulak dah booking awal-awal vacation ke Singapore.. Nak tengok Universal Studio katanya.. Alhamdullilah berkat dengan kepimpinan upline yang bagus dan stokis B32 Batu Caves yang sediakan kelas untuk menambah ilmu tiap-tiap minggu. Yang paling penting keinginan diri sendiri untuk berubah dan menuju kejayaan.
Sehingga ketemu lagi!
Tuesday, November 3, 2009
Hai-O Marketing
Tiap ari I wondering.. ada ker orang masuk my blog ni baca? ada ker orang tertanya-tanya bila tuan umah nak update blog? interesting ke blog ni? I dun think sooo!
Anyway, lama juga terbengkalai blog ini.. last time i checked, it was june. Ada dalam 5 bulan. Sbb nothing interesting to tell pun.. same story mory. pasal keja, akid, hubby.
Haaa.. ada progress terbaru juga pasal diriku ini.. last month cuba untuk mengubah nasib dan menjadilah saya sebagai salah seorang usahawan Hai-O.. Primary product is Bioaura tapi ada juga jual korset sbb pertukaran dengan partner lain. Dia nak Bioaura, dia tukar sama Premium Beautiful aka Black Beauty. Alhamdulillah progress tidak mengecewakan.. masuk bulan 10, bulan 11 dah abis all the 10 unit Bioaura/Black Beauty. Selling like hot cakes! Selling by installmentlah kan.. with colleagues and family only.
Bagaimana saya boleh terjebak dalam ini business? Asalnya saya juga very sceptical with multilevel buss. ni.. previous venture were Luxor and DCL. Tapi tak menjadi sbb too many products and marketing plan yang serabut. And masa tu not really looking for extra income sbb bujang kan.. gaji was more than enuf to support me and my leisure.
Now sudah ada family and the need for hidup selesa dan senang tu tetap ada. Buat loan, apply credit cards and so onlah to maintain the same lifestyle. Pinjam ngn bapak pun ada! Last-last penuh hutang keliling! Serabutnya Allah je tahu..
Then dalam bulan March ada my opismate citer about Hai-O nih.. ribu riban gedebuk gedebik semua yang manariklah die citer. Dengan senyuman dan lawak jenaka kindly rejected the idea. Sbb kena buat loan lagi.. Loan yang ada pun belum berbayar lagi sayang oii, dalam hati menjerit.
Raya menjelang.. balik kampung husband di Kota Bahru.. di rumah kakak ipar ada tong Bioaura. Masakan dan minumam semuanya dari tong itu. Terasa lebih sedap dari biasa dan paling ketara masalah sembelitku hilang. Lancar seperti LRT jadinya. I memang ada masalah pelawasan since 1994. Orang lain tiap-tiap ari membuang, me once in a week! Pastu seram sbb surely keras and painful with fresh blood. Tis tis tisss...
Sorrylah kalu ngeri tapi itulah reality to some people with same problem.
After raya, bergegas ku berjumpa opismate ku itu.. mengofferkan diri untuk be a partner in Hai-O. Buat loan besar untuk tutup segala hutang yang lama dan mula hidup baru.. Nasib kita takkan berubah sekiranya kita sendiri tidak berubah.. I read that somewhere but cannot recall where.
Berjumpalah ku and hubby with few uplines di Damansara Damai.. Senyuman manis mekar menyambut kedatangan kami.. heheh! Then slowly and thorougly she explained the marketing plan.. to us it is very simple and we can understand right that moment. Terus ku pass all the documents needed and in a week, loan approved. For Hai-O RM20800 and the rest of the loan approved is to settle all my outstanding debts.
By October 2009, I am officially an entrepreneur for Hai-O.. and by the end of October all the 10 units sold out! Alhamdulillah..!
For those yang sama senasib dgn i, banyak hutang, penat pikir mana na cari duit, na maintain same lifesyle, why not buat business ni? Product berjenama semua orang tahu, tak perlu bercerita banyak. Those yang rasa "Isk mahalnya nak jadi dealer! Tak beranilah nak buat loan", itu kita kena jumpa.. We can tell you how to cover your loan back in 2 years and at the same time achieve your goal to be richer and free. We will move as a team.. contoh cam myself, barang-barang yang laku tu atas usaha my upline yang buat marketing juga. When my Bioaura dah licin, I will not top-up my barang.. I will help you to sell your barang on your behalf if there's a request from my friends. Kita maju sama-sama, berjaya sama-sama!
I guess that all for me today.. penat juga today pegi stokis at Batu Caves tukar size korset. Tapi hasilnya berbaloi baloi since it selling at RM2400! People buy because it is a quality product and proven beneficial. Do goggle online to know more about the products; Bioaura and Premium Beautiful
Jumpa Anda Di Puncak Kejayaan!
Anyway, lama juga terbengkalai blog ini.. last time i checked, it was june. Ada dalam 5 bulan. Sbb nothing interesting to tell pun.. same story mory. pasal keja, akid, hubby.
Haaa.. ada progress terbaru juga pasal diriku ini.. last month cuba untuk mengubah nasib dan menjadilah saya sebagai salah seorang usahawan Hai-O.. Primary product is Bioaura tapi ada juga jual korset sbb pertukaran dengan partner lain. Dia nak Bioaura, dia tukar sama Premium Beautiful aka Black Beauty. Alhamdulillah progress tidak mengecewakan.. masuk bulan 10, bulan 11 dah abis all the 10 unit Bioaura/Black Beauty. Selling like hot cakes! Selling by installmentlah kan.. with colleagues and family only.
Bagaimana saya boleh terjebak dalam ini business? Asalnya saya juga very sceptical with multilevel buss. ni.. previous venture were Luxor and DCL. Tapi tak menjadi sbb too many products and marketing plan yang serabut. And masa tu not really looking for extra income sbb bujang kan.. gaji was more than enuf to support me and my leisure.
Now sudah ada family and the need for hidup selesa dan senang tu tetap ada. Buat loan, apply credit cards and so onlah to maintain the same lifestyle. Pinjam ngn bapak pun ada! Last-last penuh hutang keliling! Serabutnya Allah je tahu..
Then dalam bulan March ada my opismate citer about Hai-O nih.. ribu riban gedebuk gedebik semua yang manariklah die citer. Dengan senyuman dan lawak jenaka kindly rejected the idea. Sbb kena buat loan lagi.. Loan yang ada pun belum berbayar lagi sayang oii, dalam hati menjerit.
Raya menjelang.. balik kampung husband di Kota Bahru.. di rumah kakak ipar ada tong Bioaura. Masakan dan minumam semuanya dari tong itu. Terasa lebih sedap dari biasa dan paling ketara masalah sembelitku hilang. Lancar seperti LRT jadinya. I memang ada masalah pelawasan since 1994. Orang lain tiap-tiap ari membuang, me once in a week! Pastu seram sbb surely keras and painful with fresh blood. Tis tis tisss...
Sorrylah kalu ngeri tapi itulah reality to some people with same problem.
After raya, bergegas ku berjumpa opismate ku itu.. mengofferkan diri untuk be a partner in Hai-O. Buat loan besar untuk tutup segala hutang yang lama dan mula hidup baru.. Nasib kita takkan berubah sekiranya kita sendiri tidak berubah.. I read that somewhere but cannot recall where.
Berjumpalah ku and hubby with few uplines di Damansara Damai.. Senyuman manis mekar menyambut kedatangan kami.. heheh! Then slowly and thorougly she explained the marketing plan.. to us it is very simple and we can understand right that moment. Terus ku pass all the documents needed and in a week, loan approved. For Hai-O RM20800 and the rest of the loan approved is to settle all my outstanding debts.
By October 2009, I am officially an entrepreneur for Hai-O.. and by the end of October all the 10 units sold out! Alhamdulillah..!
For those yang sama senasib dgn i, banyak hutang, penat pikir mana na cari duit, na maintain same lifesyle, why not buat business ni? Product berjenama semua orang tahu, tak perlu bercerita banyak. Those yang rasa "Isk mahalnya nak jadi dealer! Tak beranilah nak buat loan", itu kita kena jumpa.. We can tell you how to cover your loan back in 2 years and at the same time achieve your goal to be richer and free. We will move as a team.. contoh cam myself, barang-barang yang laku tu atas usaha my upline yang buat marketing juga. When my Bioaura dah licin, I will not top-up my barang.. I will help you to sell your barang on your behalf if there's a request from my friends. Kita maju sama-sama, berjaya sama-sama!
I guess that all for me today.. penat juga today pegi stokis at Batu Caves tukar size korset. Tapi hasilnya berbaloi baloi since it selling at RM2400! People buy because it is a quality product and proven beneficial. Do goggle online to know more about the products; Bioaura and Premium Beautiful
Jumpa Anda Di Puncak Kejayaan!
Wednesday, June 24, 2009
Aaaahh.. It's been a while since the last time i write something here. Bukan apa, tader nice story to tell.. Yesterday we had the celebration of UNISEL's 10th years. Everybody was wearing the new corporate shirt orange in colour. Looked nice and neat. At 9.15am Menteri Besar Selangor arrived.. very punctual. Aku sampai kul 9.10am, haha nasib baik!
Yang paling menarik was the pantomin and poem citation by the students. Very the proud I was with their show. I thought I would die of boredom. Clap clap!
Pastu lunch lambat sampai.. sbb we finished early! 1 hour ahead. Dahler panas, ngn baju kemeja oren long sleeve.. makanya once nmpak caterer buh lauk, berlari2 lah mak2 budak dan bapak2 budak que for food.. skali sudu tader! Bising la apalagi.. sian plak caterer tu. Muka bengang jer.. jgn marah bang, nnti finance tanak bayar kang..
Petang, on the same day.. suprise birthday party for dean plak.. perut kenyang lagi with earlier nasi minyak ni.. tp rugi kalu tak join! Ada sate, laksa, mee hoon, kek 3 biji all by secret recipe (rugiler tak makan kan?) dan macam-macam lg.. terduduk jugaklah kekenyangan. Dan pening.. too many minyak in system.. adoii
Kenyang sampai ke malam.
Today, jeng jenggg... oleh kerana agak phobia dgn kekenyangan smlm, aku skip taking nasi for lunch. Bring roti to work cicah with white coffee. Taking nasi everyday mmg naik badan lah.. isk iskk, kena be careful bout this.. Tau-tau, dah tak muat sluar! Adoii..
Yang paling menarik was the pantomin and poem citation by the students. Very the proud I was with their show. I thought I would die of boredom. Clap clap!
Pastu lunch lambat sampai.. sbb we finished early! 1 hour ahead. Dahler panas, ngn baju kemeja oren long sleeve.. makanya once nmpak caterer buh lauk, berlari2 lah mak2 budak dan bapak2 budak que for food.. skali sudu tader! Bising la apalagi.. sian plak caterer tu. Muka bengang jer.. jgn marah bang, nnti finance tanak bayar kang..
Petang, on the same day.. suprise birthday party for dean plak.. perut kenyang lagi with earlier nasi minyak ni.. tp rugi kalu tak join! Ada sate, laksa, mee hoon, kek 3 biji all by secret recipe (rugiler tak makan kan?) dan macam-macam lg.. terduduk jugaklah kekenyangan. Dan pening.. too many minyak in system.. adoii
Kenyang sampai ke malam.
Today, jeng jenggg... oleh kerana agak phobia dgn kekenyangan smlm, aku skip taking nasi for lunch. Bring roti to work cicah with white coffee. Taking nasi everyday mmg naik badan lah.. isk iskk, kena be careful bout this.. Tau-tau, dah tak muat sluar! Adoii..
Monday, June 1, 2009
TONKA Push to Walk
Bought Akid toys.. Kesian dia didn't have any proper toys to play with. Asyik plastik dan kotak jer. But actually those are his favourites. Pernah bought him soft toys but smua campak keluar his playpen. Tu yang dah malas na bli dia toys. Lagi satu his favourite, push walker from outside. Asik na tersembam jer sbb laju. It's time for more advance gadget. Must find push to walk. Ada jugak cari second hand in blogs and websites, tp mostly dah sold out.. frust jer. So last saturday we went to Toy'R'us.. cari push to walk for him. After evaluations, have selected "Playskool Tonka Scoop 'N Scoot 3-in-1 Ride" dan one more unlisted purple gadget. Tak puasa mata aritu, huhuhuhu! Price is affordable (awal bulan, standard!) and I guess that's the best choice from all the displays. Terbang duit mummy daddy.. takperlah, dah boring, simpan for brother sisters plak yer Akid!
Tuesday, May 26, 2009
Akid Fakhrullah
My son is 10 months now.. Ayooohh, very challenging! Everytime sees me, always want to lompat2 and crawl around! With his daddy, different story. Change to angel boy, baring and relax by daddy's side, no ronta-ronta want to go elsewhere.. and the daddy senyum bangga!
His hair so bushy now.. To cut, later not handsome.. not to cut, hot hot spicy. His hair every 4 months will grow to be harvest. Maybe weekend go harvest his hair. At mamak salon.
As for myself, today is at office, wasting time again.. Tomorrow different story. Suai kenal with new students in the morning, Sukaneka in the afternoon. Yes, busy with fun.
Saturday, May 23, 2009
Weekend
It's 5.10 pm.. Hamdan baru balik from work. Lega sket sbb he can take care of Akid onwards.. Yang tak acinya tu, Akid ni bila with his daddy bukan main good boy lagi.. baring sebelah tengok tv tader nak golek2 nak merangkak. Kalau ngan mummynya, eiii.. melompat sana melompat sini, panjat sana panjat sini! Mummy na mandi pun takleh.

Dilemma : We planned to buy a house. Just recently paid deposit RM100 for a townhouse endlot.. Price quite expensive, commented by friends.. Baik double storey with that price. Ntahlah.. tu yang aku kata dalam dilemma ni.. kalau double storey, lagi mahal! Takut sangkut plak monthly.. Townhouse pun umah jugak kan? Ble laa.. (na sedapkan ati). Sebab bila dipikir2, kalau aku tunggu punya tunggu sampai duit cukup, pricing properties makin naik dan naik lagi naik.. last2 sama jer dgn income aku yg da tinggi masa tu dgn properties yang jugak tinggi! Tu pun belum tentu naik gaji! So I think better buy nowla kan? Pastu kalu ada rezeki akan datang, ble beli umah double storey plak.. umah townhouse ble disewakan pada students UiTM Puncak Alam ni.
Ceh, angan-angan!
Petang ni ingat nak gi jenjalan tapi belum tau kemana.. nak gi KL, surely packed pastu msti banyak duit abis.. Duit mcm air je flowing.. tau-tau dalam purse tinggal syilings! Uwaa
Akid dah tido.. senangnya tido bila daddynya balik..

Dilemma : We planned to buy a house. Just recently paid deposit RM100 for a townhouse endlot.. Price quite expensive, commented by friends.. Baik double storey with that price. Ntahlah.. tu yang aku kata dalam dilemma ni.. kalau double storey, lagi mahal! Takut sangkut plak monthly.. Townhouse pun umah jugak kan? Ble laa.. (na sedapkan ati). Sebab bila dipikir2, kalau aku tunggu punya tunggu sampai duit cukup, pricing properties makin naik dan naik lagi naik.. last2 sama jer dgn income aku yg da tinggi masa tu dgn properties yang jugak tinggi! Tu pun belum tentu naik gaji! So I think better buy nowla kan? Pastu kalu ada rezeki akan datang, ble beli umah double storey plak.. umah townhouse ble disewakan pada students UiTM Puncak Alam ni.
Ceh, angan-angan!
Petang ni ingat nak gi jenjalan tapi belum tau kemana.. nak gi KL, surely packed pastu msti banyak duit abis.. Duit mcm air je flowing.. tau-tau dalam purse tinggal syilings! Uwaa
Akid dah tido.. senangnya tido bila daddynya balik..
Friday, May 22, 2009
Boring boringg..
Today is Friday.. Fakulti kosong.. most of the lecturers on leave since it is semester break.. no students to entertain, no class to lecture.. Gumbira! Gumbira! tp.. to certain point jadi boring plak tader keja.. datang wat abis minyak keta, wat bazir lektrik opis.. lose-lose situation. Apalaa.. aku dah bagi da cadangan suh takyah datang kalau tader keja.. kita pun jimat, opis pun jimat.. tp mau juga ikut sistem punch card, ol school! Bila tah nak maju.. dan.. itulah juga punca asal-usul kelahiran blog ini.. untuk mengisi masa lapang ku datang keja pada musim cuti ini! dan selepas tengok mmber aku pun ada blog. Mana boleyy!
Subscribe to:
Posts (Atom)




















